De laatste levensfase bespreekbaar maken.

In oktober 2023 is Stichting de Boompjes opgericht met als doel het op een laagdrempelige manier bespreekbaar maken van de mogelijkheden rondom de laatste levensfase, de uitvaart en zorg na overlijden middels culturele en maatschappelijke activiteiten en evenementen.

De oprichting van de Stichting is tot stand gekomen vanwege het feit dat Natasja Kroese (voorzitter van de stichting en tevens eigenaresse van Boom afscheidszorg) in de afgelopen jaren heeft ervaren hoe weinig dit thema binnen families besproken wordt.

Om een groter draagvlak te creëren en los te koppelen van haar uitvaartonderneming is deze stap gezet.

Theatervoorstelling ‘Kom uit de kist!’

Een moeder overlijdt plotseling en laat vader met de kinderen in verwarring achter. Ze heeft met niemand haar wensen besproken……

Kom uit de kist! gaat over verlangens, samen delen, gehoord willen worden, verdriet en (glim)lachen. Maar ook over afscheid nemen en praktische informatie rondom een uitvaart.

We zijn volop bezig met de repetities. De voorstellingen zijn vanaf oktober 2024 te zien in de kleinere theaters in de regio Twente

Onze ontwikkelingen zijn te volgen via Instagram en Facebook.